Meteen naar de inhoud

DE WERELD

top


Wij leven samen in verscheidenheid.

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doelllw./lkw.
1mensen spreken met mensen6-8oefentoets
2samenleven in verscheidenheid11-12oefentoets
3over wat mag en wat moet11-12oefentoets
4iedereen hoort erbij9-12oefentoets

bron: http://www.educatief.diekeure.be

 top


Ik leer over oorlog en vrede.

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doel
a1Geweld: vreemde bezetters in onze streken8-12OWti3
OWti4
a213 in de oorlog8-12OWti3
OWti4
a3
  1. de onderduikplek van ANNE FRANK in 3D

  2. andere ACHTERHUIZEN

  3. WOII in 100 voorwerpen

  4. zelfstudiepakket W.O. II (aanloop, bezetting, vervolging, D-day,...)

  5. 1929 - 1945: over het leven van ANNE FRANK: haar dagboek, haar erfenis

Webpad
8-12SEiv1
IKwn1
TOsn1
RKgk1
RKlg4
a4

verhalen over de holocaust in online exposities:

  1. 27 JAN. 1945 - DE EVACUATIE EN BEVRIJDING VAN KAMP AUSCHWITZ

  2. 27 JAN. 1945 - 70 STORIES OF AUSCHWITZ

  3. 1940 - 1945 - SONDERKOMMANDO

  4. MEI 1940 - AUG. 1944 - TRAGISCHE LIEFDE IN AUSCHWITZ

  5. NOV. 1938 - 'DE EEUWIGE JOOD'

  6. APR. 1942 - JUL. 1943 - VOORDAT ZE OMKWAMEN...

8-12OWti2, OWti3, OWti4, OWti5, OWti6, OWti7
WDmm3
IKwn1
SEiv1
TOsn1
RKgk1
RKlg4
a5De grote oorlog (1914-1918) - eerste wereldoorlog

  1. film over 11 november - wapenstilstand
    (100 Mb groot, klik evt. rechts en sla op als)

  2. in Flanders fields

  3. kleine stappen in een grote oorlog

8-12IKwn1
Owti7
Mege2
IVds1
a6tijd(s)lijn van de geschiedenis8-12OWti2
MEge1
a7nooit meer oorlog - (registreer)7-12TOsn1
a8 verklaring van de rechten van de mens8-12IKwn3

bronnen:
http://13indeoorlog.ntr.nl/
, http://www.annefrank.org,
http://www.andereachterhuizen.nl, http://www.tweedewereldoorlog.nl,
http://www.youdipity.com
, https://www.google.com/culturalinstitute/,
http://www.inflandersfields.be, http://nooitmeeroorlog.be,
http://webpad-annefrank.yurls.net, https://www.geschiedenis-oefenen.nl

 top


Ik leer over de middeleeuwen (9-12).

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doel
1
9-12OWti2, OWti3, OWti4, OWti5, OWti6, OWti7
WDmm3
2webpad over ridders
9-12
MEva3
OWti5
3filmpjes over het leven in de middeleeuwen:
- het platteland
- het kasteel
- het leven in de stad
9-12MEge3
OWti6
IVgv2
4woordzoeker9-12IKvk1
TOtg1
5bouw een stad met 'citycreator'9-12WDmk1
MEva1
verdediging van een stad9-12MEva3
OWti5

bronnen: http://webpad-ridders.yurls.net, https://www.schooltv.nl, https://es.educaplay.com, http://citycreator.com, https://www.geschiedenis-oefenen.nl

 top


Ik leer over plaatsen, gebouwen, personen, periodes, gebeurtenissen, feiten, merkwaardigheden,...

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doel
1
+ werkblad
9-12OWti2, OWti3, OWti4, OWti5, OWti6
2museum over Egypte10-12
39-12OWti2, OWti3, OWti4, OWti5, OWti6, OWti7
WDmm3
4rijksmuseum van oudheden10-12
5
+ werkblad
9-12OWti2, OWti3, OWti4, OWti5, OWti6, OWti7
WDmm3
6quiz over de vikingen10-12
7school door de eeuwen heen (powerpoint) + tekst8-12
8wonen door de eeuwen heen (powerpoint) + werkblad10-12
9
+ werkblad
9-12OWti2, OWti3, OWti4, OWti5, OWti6, OWti7
10
+ werkblad
9-12OWte2, OWte5, OWte7
OWti2, OWti3, OWti4, OWti5, OWti6, OWti7
11
ontdek meer!
9-12OWti2, OWti3, OWti4, OWti5, OWti6, OWti7
OWte2, OWte5
MEmw2, MEmw3
MEge4, MEge5
MUge2
MUgr1
12
+ kruiswoordpuzzelpuzzel
9-12OWsa9
OWru6
SErv3
RKlg1
RKve3
13"
+ werkblad
9-12OWti2, OWti3, OWti4, OWti5, OWti6, OWti7
IKwn1
TOsn1
14
15 november - feest van de dynastie - ons koningshuis
9-12DOE!

bronnen: http://www.reken-taal.be, http://www.readwritethink.org, http://www.globalegyptianmuseum.org, http://www.monarchie.be, http://www.toporopa.eu, http://webpaden.yurls.net

 top


 Ik handel veilig in het verkeer, ik beweeg in de ruimte.

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doel
1
verkeersgeluiden
4-7OWru7, IKwn2, MZrt3
2
brengen - halen
4-7OWru7, IKwn2, MZrt4
3
oversteken
4-7OWru7, IKwn2, MZrt5
4
regen en wind
4-7OWru7, IKwn2, MZrt6
5
hulpdiensten
4-7OWru7, IKwn2, MZrt7
6
fietsen
7-10OWru7, IKwn2, MZrt8
7
zichtbaarheid
7-10OWru7, IKwn2, MZrt9
8
begin schooljaar
7-10OWru7, IKwn2, MZrt10
9
vrachtauto's
7-10OWru7, IKwn2, MZrt11
10
zelf fietsen
7-10OWru7, IKwn2, MZrt12
11
borden en regels
7-10OWru7, IKwn2, MZrt15
12
opletten!
7-10OWru7, IKwn2, MZrt16
13
voorrang
7-10OWru7, IKwn2, MZrt17
14
op schoolreis met de bus
7-10OWru7, IKwn2, MZrt18
15
hulpdiensten
10-12OWru7, IKwn2, MZrt19
16
parkeerplaats
10-12OWru7, IKwn2, MZrt20
17
dode hoek (1)
10-12OWru7, IKwn2, MZrt21
18
dode hoek (2)
10-12OWru7, IKwn2, MZrt22
19
dode hoek (3)
10-12OWru7, IKwn2, MZrt23
20
verkeersvaardig
10-12OWru7, IKwn2, MZrt24
21
de juiste plaats
10-12OWru7, IKwn2, MZrt25
22bewegingsbanen nabootsen4-8💡 MZrt3, TOmn2
23ik zoek oogcontact in het verkeer5-12💡 MZzo2, OWru7

bron: http://www.schoolopseef.nl, https://zill.katholiekonderwijs.vlaanderen

 top


Ik kan kaarten lezen en mij oriënteren.

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doel
1topografie basiskaart België10-12OWru6, OWru8, WDmk1
2België rivieren en kanalen10-12OWru6, OWru8, WDmk1
3Belgische landstreken10-12OWru6, OWru8, WDmk1
4provincie Oost-Vlaanderen10-12OWru6, OWru8, WDmk1
5provincie Antwerpen10-12OWru6, OWru8, WDmk1
6provincie Henegouwen10-12OWru6, OWru8, WDmk1
7provincie Limburg10-12OWru6, OWru8, WDmk1
8provincie Luik10-12OWru6, OWru8, WDmk1
9provincie Luxemburg10-12OWru6, OWru8, WDmk1
10provincie Namen10-12OWru6, OWru8, WDmk1
11provincie Vlaams-Brabant10-12OWru6, OWru8, WDmk1
12provincie Waals-Brabant10-12OWru6, OWru8, WDmk1
13provincie West-Vlaanderen10-12OWru6, OWru8, WDmk1
14provincies en hoofdsteden van België10-12OWru6, OWru8, WDmk1
15referentiekaart België10-12OWru6, OWru8, WDmk1
16basiskaart Europa10-12OWru6, OWru8, WDmk1
17topografie België en Luxemburg10-12OWru6, OWru8, WDmk1
18topografie De Europese Unie10-12OWru6, OWru8, WDmk1
19Europa (Wijzer door de Wereld)10-12OWru6, OWru8, WDmk1
20Europa CITO 10010-12OWru6, OWru8, WDmk1
21landen en hoofdsteden van Europa (deel 1)10-12OWru6, OWru8, WDmk1
22landen en hoofdsteden van Europa (deel 2)10-12OWru6, OWru8, WDmk1
23basiskaart Wereld10-12OWru6, OWru8, WDmk1
24continenten, oceanen en gebieden10-12OWru6, OWru8, WDmk1
25de wereld (landen en hoofdsteden)10-12OWru6, OWru8, WDmk1
26wereldklimaten10-12OWru6, OWru8, WDmk1

bron: https://www.topomania.net/

 top



bron: https://omgeving.vlaanderen.be/nl/inspectie-en-handhaving/handhavers/stikstofbeleid-pas-programmatorische-aanpak-stikstof

 top


Ik leer over voedsel en gezondheid.

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doel
14-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
2
puzzel - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
3
vergelijken - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
4
aanwijzen - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
5
vergelijken - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
6
aanwijzen - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
7
aanwijzen - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
8
memory - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
9
aanwijzen - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
10
aanwijzen - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
11
matchen
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
12
matchen
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
13
auditief
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
14
auditief
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
15
sorteren - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
16
combineren - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
17
sorteren - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
18
sorteren - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
19
seleteren - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
20
aanwijzen - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
21
puzzel - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2
22
puzzel - (java)
4-7IVgv1, IVzv4, OWna3, OWte1, TOmn1, TOsn2

bron: http://www.zml-spel.nl

 top


Ik leer over dieren: op de boerderij, in de dierentuin, in de herfst, namen.

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doel
1dieren op de boerderij en in huis vergelijken4-8TOsn2, MZzo1, OWna2
2dieren op de boerderij en in huis aanwijzen4-8TOsn2, MZzo1, OWna2
3dieren op de boerderij en in huis (memorie)4-8TOsn2, MZzo1, OWna2
4jonge dieren (selecteren)4-8TOsn2, MZzo1, OWna2
5jonge dieren (combineren)4-8TOsn2, MZzo1, OWna2, MEge3
6helpen op boerderij(puzzel)4-8TOsn2, MZzo1, OWna2
7in de dierentuin (puzzel)4-8TOsn2, MZzo1, OWna2
8dieren vergelijken in de dierentuin4-8TOsn2, MZzo1, OWna2
9dieren aanwijzen in de dierentuin4-8TOsn2, MZzo1, OWna2
10dieren in de herfst (puzzel)4-8TOsn2, MZzo1, OWna2
11dieren in de herfst vergelijken of aanwijzen4-8TOsn2, MZzo1, OWna2
12dierennamen lezen (woord-afbeelding)4-8TOsn2, MZzo1, OWna2, TOsn1

bron: http://www.zml-spel.nl

 top


Ik leer over fauna en flora (bomen, planten, dieren,...).

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doelllw
1- vogelzang herkennen (evt. downloaden)
- vogels in onze tuin (evt. downloaden)
8-12OWna2
2interactief determineren
bomen zoeken op naam
9-12OWna8
3quiz over paarden9-12OWna2
4quiz over paddenstoelen9-12OWna2
5quiz over haaien9-12OWna2
6quiz over walvissen en dolfijnen9-12OWna2
7de appelboomgaard (lespakket)8-12OWna2
8- opdrachten over "spinnen"
- werkblad over de kruisspin
- werkblad over een spinnenweb
- webpad over kruisspinnen
9-12OWna8
9waterwizz: de leukste watersite8-12OWna8
10indeling van het dierenrijk (+ werkblad over de kikker)9-12OWna5
11pooldieren (om te lezen in een hoekje)9-12OWna5
12(dieren)geluiden in de natuur overal ter wereld8-12OWna5
13waarom olifanten niets vergeten (klik op ondertiteling)9-12OWna5
147-12OWna8

bronnen: http://www.bomen-determineren.com, http://www.reken-taal.be

 top


Ik leer over verschillende aspecten van de natuur (verschijnselen, klimaat, diversiteit, organismen, biotopen, materialen, verontreiniging,...).

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doelllw. / lkw.
ken jij de Noordzee?7-9OWna1, OWna2, OWna4, OWna7
weer of geen weer?7-9OWna6
wat is een kanaal?8-10OWru6, OWte6
hou jij ook van natuurgebieden?10-12IVds4, OWna1, OWna7, OWru5, RKve4
hoe groeit een plant?7-9OWna5, OWna7
van rups tot vlinder7-9OWna4
hoe communiceren dieren?7-9OWna2
elektriciteit7-9OWte6
zijde van de zijderups8-10OWna4
10 hoe blijft ons eten houdbaar?8-10OWte2
11 over bloemen en insecten9-12OWna4, OWna5
12 het grootste dier op aarde9-12OWna5
13 slapen en dromen9-12OWna5
14ik wil bijdragen aan een propere lucht7-12SErv4, IVoc5, IVds4, OWna7, TOsn1💡 (lkr.)
15ik informeer mij over het klimaat4-12IVds2, IVds4, OWna7, OWte7, OWte9
16Meetjesland Klimaat Gezond8-12OWna4, OWna5
17ik leer over Pasen en de lente4-12OW-ME-MO-TO-RK-SEleerverhaal

bron: https://www.aardrijkskunde-oefenen.nl, https://www.natuur-en-techniek-oefenen.nl, https://zill.katholiekonderwijs.vlaanderen

 top


Ik kies voor water, het nieuwe goud.

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doel
1
Droppie Water
2,5-12OWte7, OWna7
2
Floepje spaart water
4-10OWte7, OWna8
3
een radiator vol waters (SWF-app installeren)
4-7OWte3, OWte4
4
een waterleiding (SWF-app installeren)
4-7OWte3, OWte5
5
nog een leiding (SWF-app installeren)
4-7OWte3, OWte6

bron: http://www.droppiewater.nl, http://www.floepje.be, www.bobthebuilder.com, http://www.ditspel.nl

 top


Ik werk via techniek.

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doelllw./lkw.
14-7IVoc2, OWte3, OWte4
26-12IVoc1, IVoc2, IVoc2, IVoc5, OWte1, OWte2, OWte3, OWte4
3
Een nestkastje mét camera bouwen voor vogels die in de winter niet migreren... doe je mee?
Schrijf je in via http://xperibird.be/nl
http://www.xperilab.be (meer dan een jaar op voorhand inschrijven!)
9-12IVoc2, OWte4, OWte6- ZILL-fiche Xperibird
- vogels volgen xperibird (lesfiche)
- vogels volgen -beleef de lente (lesfiche)
- vogelnesten
4
ik bouw samen met nieuwsgierig Lotje
4-7IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte6 dossier
5expeditie chemie9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte6
6leuke proefjes om te doen!9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte6LL
7Leerlijn toepassingsgebieden techniek (SEPTEM)4-12-energie
-informatie / communicatie
-constructie
-transport
-biochemie
-natuurlijk verschijnsel
-overbrenging
-eigenschap materiaal
8quiz over computers9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte6
9filmpje over de werking van katrollen9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte6
10hoe werkt een hefboom ?9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte6
11hefbomen in het dagelijkse leven9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte6
12meer kracht door het gebruik van een hefboom9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte6
13hefbomen om kracht te kunnen zetten9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte6
14maak een machine zoals Tinguely8-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte6
15zorg voor de juiste verhouding tussen de tandwielen !8-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte6
16doelessen techniek: slimme handen!9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte2, OWte4, OWte6
17de individuele en gezamenlijke inspanningen om energie te sparen9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte7
18verstandig omgaan met energie9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte7
19energieverbruik vroeger en nu9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte7
20de ecologische voetafdruk9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte7
21vanwaar komt onze energie?9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte7
22energiebronnen nu en in de toekomst (hernieuwbare energie)9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte7
23energiebewuster leven (beslis mee !)9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte7
24energiebewuster leven (beslis politiek mee !)9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte7
25word een ENERGIEGENIE9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte4, OWte7
26werking van een sluis9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte2, OWte4, OWte6
27technotheek (3de)8-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte2, OWte4, OWte6
28technotheek (4de)8-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte2, OWte4, OWte6
29technotheek (5de)8-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte2, OWte4, OWte6
30technotheek (6de)
8-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte2, OWte4, OWte6
31speel niet met vuur9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte2, OWte4, OWte6
32Zing de rap met TECH-ED!9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte2, OWte4, OWte6
33Bekijk de animatie van de rap met TECH-ED!9-12IVoc1, IVoc2, IVoc3, OWte2, OWte4, OWte6

bronnen: http://www.expeditionchemistry.nl, http://www.praktischtechniek.nl, http://www.reken-taal.be,
http://www.fi.uu.nl, http://www.wechoosethemoon.org, http://www.energycity.be, http://www.energiesparen.be,
http://www.pragmasoft.be, http://technotheek.classy.be, https://www.technopolis.be,
http://www.speelnietmetvuur.be, https://www.otib.nl,
http://www.proefjes.nl

 top


In on huis: kamers, apparaten, spullen,...

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doel
1het nieuwe huis (aanwijzen)8-12TOsn2, MZzo1
2kamers in huis (aanwijzen)8-12TOsn2, MZzo1
3inrichting (aanwijzen)8-12TOsn2, MZzo1
4keukenspullen (aanwijzen)8-12TOsn2, MZzo1
5keukenapparaten (aanwijzen)8-12TOsn2, MZzo1
6apparaten in huis (aanwijzen)8-12TOsn2, MZzo1
7keukenspullen (vergelijken)8-12TOsn2, MZzo1, WDmm1
8keukenapparaten (vergelijken)8-12TOsn2, MZzo1, WDmm1
9keukenapparaten? (sorteren in huis)8-12TOsn2, MZzo1
10bakken (puzzel)8-12TOsn2, MZzo1
11koken (puzzel)8-12TOsn2, MZzo1
16keukenapparaten (lezen en aanwijzen)8-12TOsn2, MZzo1
17apparaten in huis (lezen en aanwijzen)8-12TOsn2, MZzo1

bron: http://www.zml-spel.nl

 top


Ik gebruik gereedschappen om mee te (be)werken: met de hand of machinaal.

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doel
1meten en aftekenen (spraak-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
2houtbewerking 1 (spraak-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
3hamers, vijlen etc. (spraak-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
4meten en aftekenen (lezen-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
6hamers, vijlen etc. (lezen-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
7zagen (spraak-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
8boren en schroeven (spraak-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
10zagen (lezen-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
11boren en schroeven (lezen-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
12houtbewerking 2 (lezen-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
13tangen (spraak-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
14sleutels (spraak-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
15sleutelen (spraak-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
16tangen (lezen-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
17sleutels (lezen-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
18sleutelen (lezen-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
19autogereedschap (spraak-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
20metaalbewerken (spraak-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
21machines (spraak-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
22autogereedschap (lezen-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
23metaalbewerken (lezen-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4
24machines (lezen-plaatje)8-12IVoc2, OWte6, WDmm2, IVoc3, IVoc3, OWte4

bron: http://www.zml-spel.nl

 top


Ik gebruik transport: plaatsen en middelen.

nr.activiteit - toepassinggroepgeneriek doel
1met de metro (puzzels)2,5-12IKwn2, OWru7
2op het station (puzzels)2,5-12IKwn2, OWru7
3op het vliegveld (puzzels)2,5-12IKwn2, OWru7
4naar de voertuigen (vergelijken/aanwijzen)2,5-12IKwn2, OWru7
5bij het station (vergelijken/aanwijzen)2,5-12IKwn2, OWru7
6in het station (vergelijken/aanwijzen)2,5-12IKwn2, OWru7
7in het station (vergelijken/aanwijzen)2,5-12IKwn2, OWru7

bron: http://www.zml-spel.nl

 top



SAM (Samen Actief met Media): meer dan 70 videobeelden om leerlingen op eigen niveau te laten bewegen en te leren.
bron: http://www.samapp.be/app/

 top