Ik leer aanvankelijk lezen.
nr. | activiteit - toepassing | groep | generiek doel |
---|---|---|---|
1 | kopje m | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
2 | kopje r | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
3 | kopje v | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
4 | kopje s | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
5 | kopje p | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
6 | kopje t | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
7 | kopje n | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
8 | kopstaart | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
9 | door elkaar | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
10 | herhaling | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
11 | na letter oo | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
12 | oo of i | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
13 | na letter aa | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
14 | dictee 'aa' | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
15 | herhaling | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
16 | d of b | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
17 | na letter d | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
18 | oo/aa/oe/i | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
19 | na letter oe | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
20 | dictee 'ee' | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
21 | kruiswoord 'k' | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
22 | na letter k | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
23 | leespuzzel 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
24 | na letter ij | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
25 | na letter z | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
26 | herhaling | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
27 | leespuzzel 2 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
29 | na letter e | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
30 | e/ee woord | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
31 | woorden | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
32 | na letter w | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
33 | na letter o | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
34 | o/oo woord | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
35 | kruiswoord 'a' | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
36 | a/aa woord | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
37 | na letter u | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
38 | leespuzzel 3 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
39 | herhaling | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
40 | doewoord+t | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
41 | mkm | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
42 | mmkm/mkmm | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
43 | tijdmachine 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
44 | na letter eu | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
45 | na letter j | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
46 | na letter ie | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
47 | sint - (java) | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
48 | tijdmachine 2 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
49 | na letter l | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
50 | na letter ou | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
51 | u/uu woord | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
52 | lees/begrijp 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
53 | lees/begrijp 2 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
54 | lees snel 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
55 | lees snel 2 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
56 | kerstmis | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
57 | na letter g | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
58 | tijdmachine 3 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
59 | na letter ui 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
61 | tijdmachine 4 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
62 | wie doet wat ? | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
64 | lees snel 3 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
65 | na letter f | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
66 | lees/klik 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
67 | na letter ei | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
68 | lees/begrijp 3 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
69 | lees/klik 2 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
70 | schrijfletters | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
71 | lees 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
72 | lees 1b | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
73 | lees 2 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
74 | lees 2b | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
75 | lees 3 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
76 | lees 3b | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
77 | lees 4 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
78 | lees 4b | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
79 | lees 5 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
80 | sp-woorden | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
81 | tr-woorden | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
82 | kleuren | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
bronnen: http://danielbilliau.classy.be
Ik begrijp wat ik lees.
bronnen: http://www.leestrainer.nl, http://oefensite.rendierhof.nl/, https://www.begrijpend-lezen-oefenen.nl, https://www.jmonline.nl/
Ik ontwerp een magazine, een krant, een prikbord, een verhaal.
nr. | activiteit - toepassing | groep | generiek doel | llw. |
---|---|---|---|---|
1 | krantenmaker | 8-12 | IVoc2, MEmw3, MEge2, MEge1, TOtg4, TOsn3, TOtn1 | ➕ |
2 | nieuwsmakers | 6-9 | IVoc2, MEmw3, MEge2, MEge1, TOtg4, TOsn3, TOtn1, TOtn2 | |
3 | jilster | 10-12 | IVoc2, MEmw3, MEge2, MEge1, TOtg4, TOsn3, TOtn1 | ➕ |
4 | ik beluister of schrijf een verhaal | 6-12 | MUge2, TOsn1 | ➕ |
5 | wij maken een radioprogramma maken | 5-12 | MEmw1, MEmw2, MEge1, Meva2 | 💡 |
6 | wij maken een storyboard | 5-12 | MEmw1, MEmw2, MEge1, Meva2 | 💡 |
bronnen: http://www.picozone.nl, http://www.krantenmaker.be, http://pakket.klassetv.nl, http://www.jilster.nl, http://booxalive.nl, www.brikki.nl, http://storytop.com, https://zill.katholiekonderwijs.vlaanderenIk breng een schriftelijke boodschap over.
nr. | activiteit-toepassing | groep | generiek doel |
---|---|---|---|
1 | ik simuleer een SMS-gesprek | 9-12 | TOsn3 |
bron: https://ifaketextmessage.com/