SPELLING 1
1. allerlei leerspelen 2. spelling oefenen 3. dictee
LEZEN EN SCHRIJVEN
1. beeldwoordenboeken 2. anderstalig - onthaalklas 3. aanvankelijk lezen 4. tekstontwerp 5. SMS
SPELLING 2
4. pinguïns 5. aladdin 6. ruzzle
SPELLING 3
7. spinnen 8. kikker 9. ballonnen schieten 10. vogelspel
Ik gebruik een beeldwoordenboek.
beeldwoordenboek | beeldwoordenboek met vertaling | babadum: 1500 woorden, 21 talen, 5 spelletjes |
bronnen: http://beeldwoordenboek.eu, https://babadada.com
Ik ontdek taal of ik ben anderstalig - meertalig.
nr. | activiteit-toepassing | groep | generiek doel |
---|---|---|---|
1 | leren over dieren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
2 | leren over de keuken | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
3 | leren over groenten | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
4 | leren over sport en spel | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
5 | leren over gebouwen | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
6 | leren over emoties | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
7 | leren over personen | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
8 | leren over poetsen | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
9 | leren over de klas | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
10 | leren over vervoer | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
11 | leren over kleding | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
12 | leren over water en vuur | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
13 | leren over ons lichaam | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
14 | leren over varia | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
15 | leren over planten | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
16 | Leer je samen met Elena een andere taal? | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
17 | gesproken getallen | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
18 | het lichaam (1) | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
19 | het lichaam (2) | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
20 | het gezicht | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
21 | herenkleding | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
22 | winterkleding | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
23 | fruit | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
24 | groenten | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
25 | boerderijdieren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
26 | huisdieren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
27 | insecten | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
28 | vogels | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
29 | zoogdieren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
30 | reptielen & amfibieën | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
31 | afrikaanse dieren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
32 | zeedieren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
33 | kleuren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
34 | onthaalklas anderstaligen | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
35 | Boris en Binti | 4-7 (animatiereeks over twee kleuters die op ontdekkingstocht gaan in de wereld waarin ze leven) |
bronnen: http://www.ictnoordlimburg.be, http://www.languageguide.org, http://evalidiv.classy.be, http://elena-learning.eu, https://www.base6.be, https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/boris-en-binti
Ik leer aanvankelijk lezen.
nr. | activiteit - toepassing | groep | generiek doel |
---|---|---|---|
1 | kopje m | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
2 | kopje r | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
3 | kopje v | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
4 | kopje s | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
5 | kopje p | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
6 | kopje t | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
7 | kopje n | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
8 | kopstaart | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
9 | door elkaar | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
10 | herhaling | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
11 | na letter oo | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
12 | oo of i | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
13 | na letter aa | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
14 | dictee 'aa' | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
15 | herhaling | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
16 | d of b | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
17 | na letter d | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
18 | oo/aa/oe/i | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
19 | na letter oe | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
20 | dictee 'ee' | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
21 | kruiswoord 'k' | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
22 | na letter k | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
23 | leespuzzel 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
24 | na letter ij | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
25 | na letter z | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
26 | herhaling | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
27 | leespuzzel 2 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
29 | na letter e | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
30 | e/ee woord | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
31 | woorden | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
32 | na letter w | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
33 | na letter o | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
34 | o/oo woord | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
35 | kruiswoord 'a' | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
36 | a/aa woord | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
37 | na letter u | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
38 | leespuzzel 3 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
39 | herhaling | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
40 | doewoord+t | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
41 | mkm | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
42 | mmkm/mkmm | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
43 | tijdmachine 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
44 | na letter eu | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
45 | na letter j | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
46 | na letter ie | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
47 | sint - (java) | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
48 | tijdmachine 2 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
49 | na letter l | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
50 | na letter ou | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
51 | u/uu woord | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
52 | lees/begrijp 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
53 | lees/begrijp 2 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
54 | lees snel 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
55 | lees snel 2 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
56 | kerstmis | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
57 | na letter g | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
58 | tijdmachine 3 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
59 | na letter ui 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
61 | tijdmachine 4 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
62 | wie doet wat ? | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
64 | lees snel 3 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
65 | na letter f | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
66 | lees/klik 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
67 | na letter ei | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
68 | lees/begrijp 3 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
69 | lees/klik 2 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
70 | schrijfletters | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
71 | lees 1 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
72 | lees 1b | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
73 | lees 2 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
74 | lees 2b | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
75 | lees 3 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
76 | lees 3b | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
77 | lees 4 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
78 | lees 4b | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
79 | lees 5 | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
80 | sp-woorden | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
81 | tr-woorden | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
82 | kleuren | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
bronnen: http://danielbilliau.classy.be
Ik ontwerp een magazine, een krant, een prikbord, een verhaal.
nr. | activiteit - toepassing | groep | generiek doel | llw. |
---|---|---|---|---|
1 | krantenmaker | 8-12 | IVoc2, MEmw3, MEge2, MEge1, TOtg4, TOsn3, TOtn1 | ➕ |
2 | nieuwsmakers | 6-9 | IVoc2, MEmw3, MEge2, MEge1, TOtg4, TOsn3, TOtn1, TOtn2 | |
3 | jilster | 10-12 | IVoc2, MEmw3, MEge2, MEge1, TOtg4, TOsn3, TOtn1 | ➕ |
4 | ik beluister of schrijf een verhaal | 6-12 | MUge2, TOsn1 | ➕ |
5 | wij maken een radioprogramma maken | 5-12 | MEmw1, MEmw2, MEge1, Meva2 | 💡 |
6 | wij maken een storyboard | 5-12 | MEmw1, MEmw2, MEge1, Meva2 | 💡 |
bronnen: http://www.picozone.nl, http://www.krantenmaker.be, http://pakket.klassetv.nl, http://www.jilster.nl, http://www.popplet.com,
http://booxalive.nl, http://storytop.com, https://zill.katholiekonderwijs.vlaanderen
Ik breng een schriftelijke boodschap over.
nr. | activiteit-toepassing | groep | generiek doel |
---|---|---|---|
1 | ik simuleer een SMS-gesprek | 9-12 | TOsn3 |
bron: https://ifaketextmessage.com/
Ik begrijp wat ik lees.
bronnen: http://www.leestrainer.nl, https://www.leesmees.nl
Ik lees niet zo vlot.
nr. | activiteit - toepassing | groep | generiek doel |
---|---|---|---|
1 | oefeningen dyslexie | 6-12 | TOtn2, TOsn2 |
bron: http://www.ictworkshops.nl
Ik oefen en leer (werkwoorden) spellen.
nr. | activiteit - toepassing | groep | generiek doel |
---|---|---|---|
1 | werkwoordspelling 1 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
2 | werkwoordspelling 2 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
3 | werkwoordspelling 3 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
4 | werkwoordspelling 4 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
5 | werkwoordspelling 5 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
6 | werkwoordspelling 6 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
7 | werkwoordspelling 7 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
8 | werkwoordspelling 8 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
9 | werkwoordspelling 9 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
10 | werkwoordspelling 10 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
11 | werkwoordspelling 11 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
12 | werkwoordspelling 12 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
13 | werkwoordspelling 13 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
14 | werkwoordspelling 14 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
15 | werkwoordspelling 15 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
16 | werkwoordspelling 16 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
17 | werkwoordspelling 17 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
18 | werkwoordspelling 18 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
19 | werkwoordspelling 19 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
20 | werkwoordspelling 20 | 9-12 | TOtn2, TOsn2 |
21 | Ik spel correct | 6-12 | TOtn2, TOsn2 |
bron: http://oefensite.rendierhof.nl
Ik leer Nederlandse woorden via dit filmpje (2,5 - 6 of anderstalig):
bron: https://storyzoo.nl/
Ik zoek in enkele pogingen het woordje van de dag.
Ik luister, ik zeg na, ik leer (woordjes) lezen,...
nr. | activiteit - toepassing | groep | generiek doel |
---|---|---|---|
1 | luisteroefeningen | 4-6 | TOsn1, TOmn3 |
2 | wat hoor je? | 4-6 | TOsn1, TOmn3 |
3 | wat hoort er niet bij? | 4-6 | TOsn1, TOmn3 |
4 | hetzelfde zien | 4-6 | TOsn1, TOmn3 |
5 | alfabetliedje | 4-6 | TOmn3 |
bronnen: http://leestrainer.nl, http://bijleszaanstad.nl, http://hoortoren.nl, http://www.cyberkidz.be
Ik leer met flitskaarten: a-aa, o-oo, ui, oe,...
nr. | activiteit - toepassing | groep | generiek doel |
---|---|---|---|
1 | flitskaarten ui | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
2 | flitskaarten o-oo | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
3 | flitskaarten i-ie | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
4 | flitskaarten e-ee | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
5 | flitskaarten a-aa | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
6 | flitskaarten oe | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
7 | flitskaarten b of p | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
8 | flitskaarten a of e | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
9 | flitskaarten au | 5-7 | TOtn2, TOsn2 |
Ik ontdek taal of ik ben anderstalig - meertalig.
nr. | activiteit-toepassing | groep | generiek doel |
---|---|---|---|
1 | leren over dieren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
2 | leren over de keuken | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
3 | leren over groenten | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
4 | leren over sport en spel | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
5 | leren over gebouwen | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
6 | leren over emoties | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
7 | leren over personen | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
8 | leren over poetsen | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
9 | leren over de klas | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
10 | leren over vervoer | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
11 | leren over kleding | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
12 | leren over water en vuur | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
13 | leren over ons lichaam | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
14 | leren over varia | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
15 | leren over planten | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
16 | Leer je samen met Elena een andere taal? | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
17 | gesproken getallen | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
18 | het lichaam (1) | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
19 | het lichaam (2) | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
20 | het gezicht | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
21 | herenkleding | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
22 | winterkleding | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
23 | fruit | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
24 | groenten | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
25 | boerderijdieren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
26 | huisdieren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
27 | insecten | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
28 | vogels | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
29 | zoogdieren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
30 | reptielen & amfibieën | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
31 | afrikaanse dieren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
32 | zeedieren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
33 | kleuren | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
34 | onthaalklas anderstaligen | 4-12 | TOtn2, TOtg2, TOmn1, TOmn1 |
35 | Boris en Binti | 4-7 (animatiereeks over twee kleuters die op ontdekkingstocht gaan in de wereld waarin ze leven) |
bronnen: http://www.ictnoordlimburg.be, http://www.languageguide.org, http://evalidiv.classy.be, http://elena-learning.eu
Ik leer samen met de juf of meester.
Ik keer 100 jaar terug in de tijd...
- kennismakingskaartjes
- op stap (liedje)
bronnen: http://nooitmeeroorlog.be, Klik, klik, focus op taal (Sofie Talpe en Wannes Garrevoet)
Ik begrijp of lees een boodschap, een gesprek, een tekst (in het Frans).
nr. | toepassing | activiteit | groep | generiek doel |
---|---|---|---|---|
1 | les salutations (begroetingen) | les salutations (begroetingen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
2 | l'alphabet (het alfabet) | l'écriture (schrijven) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
3 | l'écriture (schrijven) | l'écriture (schrijven) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
4 | les nombres (getallen) | les nombres (getallen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
5 | les nombres ordinaux (rangtelwoorden) | les nombres (getallen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
6 | le corps (het lichaam) | le corps (het lichaam) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
7 | le visage (het gezicht) | le corps (het lichaam) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
8 | le système digestif (het spijsverteringsstelsel) | le corps (het lichaam) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
9 | la médecine (geneeskunde) | le corps (het lichaam) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
10 | les vêtements d'homme (herenkleding) | les vêtements (kleding) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
11 | les vêtements de femme (dameskleding) | les vêtements (kleding) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
12 | les vêtements d'hiver (winterkleding) | les vêtements (kleding) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
13 | la couture (naaiwerk) | les vêtements (kleding) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
14 | les fruits (fruit) | la nourriture (eten) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
15 | les légumes (groenten) | la nourriture (eten) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
16 | la nourriture ii (eten ii) | la nourriture (eten) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
17 | les bonbons (zoetigheden) | la faim et la soif (honger & dorst; eten & drinken) les repas & les goûts (maaltijden & smaak) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
18 | les boissons (dranken) | la faim et la soif (honger & dorst; eten & drinken) les repas & les goûts (maaltijden & smaak) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
19 | les épices (specerijen) | la faim et la soif (honger & dorst; eten & drinken) les repas & les goûts (maaltijden & smaak) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
21 | les animaux de la ferme (boerderijdieren) | les animaux (dieren) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
22 | les animaux de compagnie (huisdieren) | les animaux (dieren) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
23 | les insectes (insecten) | les animaux (dieren) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
24 | les oiseaux (vogels) | les animaux (dieren) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
25 | les mammifères (zoogdieren) | les animaux (dieren) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
26 | les reptiles et amphibiens (reptielen & amfibieën) | les animaux (dieren) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
27 | les animaux d’afrique (afrikaanse dieren) | les animaux (dieren) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
28 | les animaux marins (zeedieren) | les animaux (dieren) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
29 | les plantes (planten) | la nature (natuur) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
30 | le paysage (landschappen) | la nature (natuur) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
31 | le temps (het weer) | la nature (natuur) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
32 | la mer (de zee) | la nature (natuur) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
33 | la maison (het huis) | la maison (het huis) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
34 | le jardin (de tuin/het gazon) | la maison (het huis) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
35 | le salon (de woonkamer) | la maison (het huis) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
36 | la salle à manger (de eetkamer) | la maison (het huis) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
37 | la cuisine (de keuken) | la maison (het huis) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
38 | la cuisine ii (de keuken ii) | la maison (het huis) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
39 | la chambre (de slaapkamer) | la maison (het huis) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
40 | la salle de bains (de badkamer) | la maison (het huis) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
41 | la salle de bains 2 (de badkamer ii) | la maison (het huis) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
42 | la buanderie (de bijkeuken) | la maison (het huis) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
43 | les couleurs (kleuren) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
44 | la famille (de familie) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
45 | les outils (gereedschap) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
46 | l'école (school) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
47 | la ferme (de boerderij) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
48 | l'électronique (elektronica) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
49 | les bébés (baby's) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
50 | les gosses (kinderen) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
51 | les jeux (spelletjes) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
52 | la foire, le parc d'attractions (kermis, amusementspark) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
53 | le bureau (het kantoor) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
54 | les métiers (beroepen) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
55 | la ville (de stad) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
56 | la photographie (fotografie) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
57 | la communication (communicatie) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
58 | les ordinateurs (computers) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
59 | l'espace (ruimte) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
60 | la construction (bouw) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
61 | l'art (kunst) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
62 | l'histoire (geschiedenis) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
63 | le fantastique (de sprookjeswereld) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
64 | la religion (religie) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
65 | l'ordre public (recht & openbare orde) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
66 | les militaires (het leger) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
67 | indiquer l'heure (het uur) | divers (diversen) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
68 | la voiture (de auto) | les transports (vervoer) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
69 | le transport terrestre (reizen over land) | les transports (vervoer) | 10-12 | TOmf1, TOmf2, TOmf5 |
70 | le voyage (reizen) | les transports (vervoer) | ||
71 | le voyage par mer (reizen over zee) | les transports (vervoer) | ||
72 | les continents (continenten) | la géographie (geografie) | ||
73 | l'europe (europa) | la géographie (geografie) |
bronnen: http://phonetique.free.fr, http://www.languageguide.org
Je joue en ligne: des jeux éducatifs_ (Français avancé).
bron: https://www.pepit.be, https://jordan.classy.be/