Ik zing, ik dans, ik componeer, ik luister naar of maak muziek,...
nr. | activiteit - toepassing | groep | generiek doel |
---|---|---|---|
1 | pinguïndans | 4-6 | MUge2, MUva3 |
2 | mix een liedje | 4-12 | MUge2, MUva4 |
3 | MUZIEKLAB: word een MUZIKANT! Klik op de prent! | 4-12 | MUge2, MUva4 |
4 | Stilte en geluid... goed gehoord? (leerpad) | 5-8 | IVoc1, IVoc5, IVgv1, MZzo1, OWte1, OWte2, OWti5, OWna5, MEge2, MEge3, MEva1, MEva3, MUgr2, TOtn1, TOtn2, TOsn3 |
5 | Muziek om je heen | 7-12 | IVoc1, IVoc5, IVgv1, MZzo1, OWte1, OWte2, OWti5, OWna5, MEge2, MEge3, MEva1, MEva3, MUgr2, TOtn1, TOtn2, TOsn3 |
6 | 5-12 | IVoc1, IVoc5, IVgv1, MZzo1, OWte1, OWte2, OWti5, OWna5, MEge2, MEge3, MEva1, MEva3, MUgr2, TOtn1, TOtn2, TOsn3 |
bronnen: https://www.youtube.com, http://www.incredibox.com, toll-net.be/moodle/xertetoolkitsIk ontdek de wereld van de kunst en kunstenaars.
nr. | toepassing - activiteit | groep | generiek doel |
---|---|---|---|
1 | 8-12 | MUgr1, MUge3, MUge4, MUva2 | |
2 | ik leer over KEITH HARING | 8-12 | MUgr1, MUge3, MUge4, MUva2 |
3 | ik 'maak' een KEITH HARING | 8-12 | |
4 | Bruegel voor kinderen | 9-12 | MUgr1, MUge3, MUge4, MUva2 |
Ontdek Bruegel (de val der opstandige engelen) via Google museum | 9-12 | ||
5 | 9-12 | MUgr1, MUge3, MUge4, MUva2 | |
Jheronimus Bosch: ontdek 'de tuin der lusten' | 9-12 | ||
6 | Vlaamse primitieven | 9-12 | MUgr1, MUge3, MUge4, MUva2 |
7 | Jan van Eyck | 9-12 | MUgr1, MUge3, MUge4, MUva2 |
Jan van Eyck (kleurplaat) | 9-12 | ||
8 | Rubens (video) | 9-12 | MUgr1, MUge3, MUge4, MUva2 |
9 | Van Gogh, wie was hij? | 9-12 | MUgr1, MUge3, MUge4, MUva2 |
9-12 | |||
Van Gogh (memory) | 9-12 | ||
Van Gogh (puzzel) | 9-12 | ||
10 | René Magritte | 9-12 | MUgr1, MUge3, MUge4, MUva2 |
bronnen: http://www.haringkids.com, https://nl.wikipedia.org/wiki, http://www.jheronimusbosch-artcenter.nl, https://www.google.com/culturalinstitute/, https://www.entoen.nu, https://www.youtube.com, https://www.digipuzzle.net, https://www.thecolor.com, http://toni.technetium.be